icon-arrow icon-facebook icon-linkedin icon-mail icon-mail-company icon-phone icon-twitter icon-whatsapp icon-share icon-link icon-download icon-youtube icon-flickr icon-search icon-close icon-filter icon-round-close icon-vcard paper-plane icon-footprint icon-faq icon-maps Vimeo

Advies

Wij doen onderzoek, ontwerpen railverkeerstechnische varianten en adviseren over de voorkeursvariant. Deze wordt uitgewerkt en vastgelegd in een railverkeerstechnisch ontwerp.

Uitdaging

Ieder project binnen de treinbeveiliging begint met een vraag of probleem vanuit de opdrachtgever. Deze vraagstukken kunnen nog heel breed zijn of juist al veel specifieker. Voorbeelden van deze vragen of problemen kunnen zijn:

  • Waar kan een nieuw opstelterrein komen voor treinen?
  • Hoe kunnen we zo goedkoop mogelijk wissels weghalen, die weinig tot niet gebruikt worden, zodat deze niet in storing kunnen raken?
  • Kunnen er meer treinen op een stuk spoor rijden door de treinen bijvoorbeeld dichter achter elkaar te laten rijden?
  • Hoe kunnen we een goederentrein in de dienstregeling inpassen bij een nieuwe spooraansluiting?
  • Hoe kan een overweg veilig worden aangepast?

Adviesproces

De railverkeerstechnische adviseurs van Nexus Rail voeren onderzoek uit om te kijken of er oplossingen voor het vraagstuk zijn en zo ja welke oplossingen. Bij een wijziging aan het spoor heb je vaak met meerdere disciplines binnen de spoorwereld te maken. Om tot een complete en integrale oplossing te komen, wordt veel samen gewerkt met verschillende disciplines zoals onder andere baan & spoorwegbouw en bovenleiding. Dit zorgt er ook voor dat je veel kan leren van deze disciplines.

Vanuit de resultaten van het onderzoek, ontwerpen we verschillende railverkeerstechnische varianten. Deze varianten worden afgewogen aan de hand van de eisen en wensen van de klant en we geven advies over welke variant de voorkeur heeft.

Deze voorkeursvariant wordt verder uitgewerkt in een RVTO (Railverkeerstechnisch ontwerp). In dit document wordt het ontwerp vastgelegd op officiële tekeningen en goedgekeurd door de klant. Het RVTO dient als basis voor de verdere uitwerking van het treinbeveiligingsontwerp.