Wij doen onderzoek, ontwerpen railverkeerstechnische varianten en adviseren over de voorkeursvariant. Deze wordt uitgewerkt en vastgelegd in een railverkeerstechnisch ontwerp.
Ieder project binnen de treinbeveiliging begint met een vraag of probleem vanuit de opdrachtgever. Deze vraagstukken kunnen nog heel breed zijn of juist al veel specifieker. Voorbeelden van deze vragen of problemen kunnen zijn:
De railverkeerstechnische adviseurs van Nexus Rail voeren onderzoek uit om te kijken of er oplossingen voor het vraagstuk zijn en zo ja welke oplossingen. Bij een wijziging aan het spoor heb je vaak met meerdere disciplines binnen de spoorwereld te maken. Om tot een complete en integrale oplossing te komen, wordt veel samen gewerkt met verschillende disciplines zoals onder andere baan & spoorwegbouw en bovenleiding. Dit zorgt er ook voor dat je veel kan leren van deze disciplines.
Vanuit de resultaten van het onderzoek, ontwerpen we verschillende railverkeerstechnische varianten. Deze varianten worden afgewogen aan de hand van de eisen en wensen van de klant en we geven advies over welke variant de voorkeur heeft.
Deze voorkeursvariant wordt verder uitgewerkt in een RVTO (Railverkeerstechnisch ontwerp). In dit document wordt het ontwerp vastgelegd op officiële tekeningen en goedgekeurd door de klant. Het RVTO dient als basis voor de verdere uitwerking van het treinbeveiligingsontwerp.